Ministerstwo Zdrowia ogłosiło konkurs w którym placówki Podstawowej Opieki Zdrowotnej mogą pozyskać finansowanie na podniesienie jakości opieki zdrowotnej swoich pacjentów. Tutaj można znaleźć więcej informacji http://zdrowie.gov.pl/nabor-238-jakosc_w_podstawowej_opiece_zdrowotnej.html.
Równolegle na rynku pojawiła się nowa, cyfrowa, platforma komunikacyjna, której zadaniem jest poprawa jakości i obsługi pacjentów w jednostkach leczniczych. Platforma wspiera zarówno pracę lekarza jak i administratora danej placówki, poprzez umożliwienie szybkiej, dwustronnej i spersonalizowanej komunikacji, a wszystko w sposób niezwykle nowoczesny i prosty. Być może więc niebawem, będziemy otrzymywać po wyjściu z gabinetu wiadomość video w której możemy wyrazić opinię co do jakości usługi którą otrzymaliśmy. A ta informacja może być bezcenna dla osób zarządzających jakością placówki.
Działanie platformy można, w skrócie, przedstawić jako ścieżkę działania:
- Telefon komórkowy pacjenta zostaje zapisany w placówce podczas wizyty w gabinecie. Dane te pozostają w placówce i nie są połączone z danymi wrażliwymi pacjenta co jest bardzo ważne dla komunikacji i jej bezpieczeństwa.
- Po zakończonej wizycie lekarskiej, pacjent otrzymuje na swoje urządzenie mobilne, nowoczesną video wiadomość z podziękowaniem oraz prośbą o wypełnienie krótkiej ankiety satysfakcji. Te wiadomości mogą wyglądać naprawdę spektakularnie. Demo takiej wiadomości można znaleźć na stronie producenta pod przyciskiem TRY. Video wiadomość jest przygotowana przez lekarza prowadzącego bądź też przez dyrektora medycznego lub administratora ds. jakości w przychodni. Pod materiałem video pacjent dostaje krótką ankietę którą wygodnie na telefonie może pare sekund wypełnić – wypowiedzieć się na temat wizyty i przyszłych oczekiwań.
- Wszystkie dane zapisywane są w czasie rzeczywistym, gdzie na bieżąco Administrator otrzymuje informacje z ankiety satysfakcji. W przypadku niezadowolenia, można szybko zareagować i telefonicznie wyjaśnić wszelkie niejasności. Placówka lecznicza szybko otrzymuje informacje, które pozwolą na wyciąganie wniosków na przyszłość.
- Ankieta satysfakcji może zostać rozbudowana o dodatkowe punkty i wysłana do tych osób, które wcześniej przekazały już swoją opinię, licząc, iż ta grupa chętnie zaangażuje się w poprawę jakości obsługi placówki.
- Wiadomości wysyłane do pacjentów można rozbudowywać o informacje o przyszłych wizytach, czy tez sposobie przygotowania się do konkretnych badań czy zabiegów
Platforma Highp Engagement jest obecnie z powodzeniem wdrażana w firmach medycznych w ponad 22 krajach oraz podmiotach leczniczych, gdzie staje się podstawowym narzędziem komunikacji, nakierowanym na poprawę jakości obsługi i informacji pomiędzy zaangażowanymi stronami. Producentem platformy jest polska firma, z siedzibą w Warszawie.
Rozwiązanie jest bardziej znane zagranicą- czyżby więc cudze chwalimy choć swego nie znamy ?
More from Polecane
Pięć najczęściej czytanych artykułów
Stale monitorujemy aktywność naszych użytkowników i obserwujemy, które materiały cieszą się największą popularnością. Analizujemy, dlaczego tak się dzieje, i wyciągamy …
Trzy najczęściej oglądane materiały wideo
Od lat przeprowadzamy wywiady i rozmawiamy z najwybitniejszymi ekspertami medycznymi w Polsce i za granicą. Jesteśmy na najważniejszych konferencjach i …
Pięć najciekawszych artykułów, które mogłeś ominąć
Drogi lekarzu, przygotowaliśmy dla Ciebie pięć najciekawszych artykułów, które powinieneś poznać, aby lepiej i skuteczniej leczyć swoich pacjentów. Wiedza medyczna …